ZÁPIS DO MATEŘSKÉ ŠKOLY NA ŠKOLNÍ ROK 2024/25

proběhne ve středu 15. května 2024

mezi 8:30 a 10 hodin pro děti s denní docházkou,

mezi 8:30 a 11:30 hodin pro děti podle § 34b ŠZ


Vážení rodiče, srdečně vás zveme s vašimi dětmi k zápisu do mateřské školy. 

  • Kritéria přijímání a kapacita mateřské školy:

Při přijímání uchazečů k předškolnímu vzdělávání je nutné uchazeče jednoznačným způsobem seřadit, a to může mateřská škola učinit pouze pomocí určitých kritérií. S ohledem na malou kapacitu naší MŠ (14 dětí), stanovuji následující kritéria:

Děti s trvalým pobytem ve školském obvodu (spádové děti) mají při přijímání přednost před dětmi nespádovými. Pokud nebudou moci být přijaty všechny spádové děti, druhým kritériem bude jejich věk. Přednostně budou přijaty děti, které do 31. 8. 2024 dosáhnou 5 let. Další v pořadí budou přijímány děti, které do 31. 8. 2024 dosáhnou 4 let. Další v pořadí budou přijímány děti, které do 31. 8. 2024 dosáhnou 3 let. Lze přijmout i děti dvouleté (k 31. 8. 2024), pokud to kapacita dovolí.

Pokud zůstanou volná místa pro přijetí dětí nespádových, budou tyto děti přijímány v pořadí podle věku stejně jako u dětí spádových (k 31. 8. 2024 nejprve pětileté, poté čtyřleté, pak tříleté a nakonec dvouleté).

  • Organizace zápisu:

a) Všechny formuláře budou k dispozici na místě.

b) S sebou prosím vezměte průkaz totožnosti a rodný list dítěte.

c) Budete-li své dítě s povinností předškolního vzdělávání vzdělávat doma nebo jiným způsobem, oznamte prosím tuto skutečnost zároveň s žádostí o přijetí nebo nejpozději tři měsíce před počátkem školního roku.

d) Možnost nahlédnout do spisu (§ 4 odst. 2 správního řádu) bude dne 30. května 2024 mezi 8:30 a 10 hodin u ředitelky školy. Zákonný zástupce se může k podkladům rozhodnutí vyjádřit (§ 36 odst. 3 správního řádu).

e) Výsledky přijímacího řízení budou zveřejněny pod registračními čísly na úřední desce školy a na webových stránkách školy. Kladná rozhodnutí o přijetí se zákonným zástupcům v papírové podobě nepředávají. Rozhodnutí o nepřijetí se zákonnému zástupci předává (doručuje poštou).

V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat.

S pozdravem a přáním pěkných dnů

Markéta Kotěšovcová, ředitelka školy                                                                                                                  9. 4. 2024

******************************************************************************


MATEŘSKÁ ŠKOLA ČACHROV - TO JSME MY, DĚTI!!!

                                                                                                       

Naše školička je jednotřídní, navštěvují ji děti ve věku od 2 do 6 let.

Provoz MŠ: 7.00 - 16.00 hodin

Kapacita je 14 dětí.

Sídlíme v budově školy.

 Na děti se každý den těší učitelky Martina Matějková a Nikola Lojeková   

 a asistentka pedagoga Štěpánka Semelová


K rozvíjení dítěte užíváme přiměřených metod a forem práce:

- Práce s příběhem, využíváme prvky tvořivé dramatiky

pohádky i reálné příběhy provázejí naše dny v MŠ a propojují je

navzájem. Příběhy dávají životu ve třídě tah, návaznost,

perspektivu a prostor ke zkoumání, učení i emočnímu

zainteresování. Z příběhů se skládá život.

- Aktivní učení - děti se účastní rozhodování, zapojují smysly, myšlení, emoce i vytvářejí postoje.

- Činnostní či prožitkové učení - klade důraz na zkušenost, prožitek, aktivitu, vlastní tvoření, jednání dětí, experiment.

- Hra - nejpřirozenější dětská činnost spontánní i řízená-

- Osobnostně sociální výchova - nejdůležitější jsou děti, jejich radosti, starosti, postřehy, vzájemné vztahy (víc než dodržení plánu či perfektní výzdoba).

Naším cílem je dovést dítě na konci jeho předškolního období k tomu, aby v rozsahu svých osobních předpokladů získalo věku přiměřenou fyzickou, psychickou i sociální samostatnost, základy kompetencí důležitých pro jeho další rozvoj a učení, pro život a vzdělávání.

  • Dítě si z MŠ odnáší kompetence, ne splněné úkoly
  • Důraz je kladen na to, co prožívá, jak se cítí
  • Ve středu zájmu stojí dítě se svými potřebami a zájmy
  • Vzdělávání je pro dítě činností přirozenou, pro pedagoga činností záměrnou
  • Hlavními prostředky vzdělávání v MŠ jsou činnosti (a vzory). - Co dítě dělá, ne jaký úkol plní
  • Nejdůležitější je to, co dítě v MŠ prožívá a jak se cítí - tj. prožitky, zkušenosti
  • Jádro vzdělávání neleží v řízené činnosti, ale ve všem, co se děje během dne