Mateřská škola


To jsme my všichni (téměř) z Mateřské školičky v Čachrově.

Další fotografie najdete na:

www.mscachrov.rajce.idnes.cz

Naše školička je jednotřídní, navštěvují ji děti ve věku od 2 do 6ti let.

Kapacita MŠ je 12 dětí.

Sídlíme v budově školy.

Na děti se každý den těší učitelky Libuše Rudolfová a Táňa Zemanová.

Učitelky se překrývají každý den minimálně 2,5 hodiny, aby mohla být zajištěna práce s dětmi podle jejich individuálních potřeb. Překrývání probíhá v dopoledním čase, a to během spontánních činností nebo řízených činností nebo pobytu venku.


K rozvíjení dítěte užíváme přiměřených metod a forem práce:

- Práce s příběhem, využíváme prvky tvořivé dramatiky - tj.

pohádky i reálné příběhy provázejí naše dny v MŠ a propojují je

navzájem. Příběhy dávají životu ve třídě tah, návaznost,

perspektivu a prostor ke zkoumání, učení i emočnímu

zainteresování. Z příběhů se skládá život.

- Aktivní učení - děti se účastní rozhodování, zapojují smysly, myšlení, emoce i vytvářejí postoje.

- Činnostní či prožitkové učení - klade důraz na zkušenost, prožitek, aktivitu, vlastní tvoření a jednání dětí, experiment.

- Hra - nejpřirozenější dětská činnost spontánní i řízená-

- Osobnostně sociální výchova - nejdůležitější jsou děti, jejich radosti, starosti, postřehy, vzájemné vztahy (víc než dodržení plánu či perfektní výzdoba).


Naším cílem je dovést dítě na konci jeho předškolního období k tomu, aby v rozsahu svých osobních předpokladů získalo věku přiměřenou fyzickou, psychickou i sociální samostatnost a základy kompetencí důležitých pro jeho další rozvoj a učení, pro život a vzdělávání.

  • Dítě si z MŠ odnáší kompetence, ne splněné úkoly
  • Důraz je kladen na to, co prožívá, jak se cítí
  • Ve středu zájmu stojí dítě se svými potřebami a zájmy
  • Vzdělávání je pro dítě činností přirozenou, pro pedagoga činností záměrnou
  • Hlavními prostředky vzdělávání v MŠ jsou činnosti (a vzory). - Co dítě dělá, ne jaký úkol plní
  • Nejdůležitější je to, co dítě v MŠ prožívá a jak se cítí - tj. prožitky, zkušenosti
  • Jádro vzdělávání neleží v řízené činnosti, ale ve všem, co se děje během dne