Únor

05.02.2022

A co se dělo tentokrát? Opět přestávka . Informace "budete mít zase zítra čas na dokončení" není nic platná. Prostě to potřebují probrat teď hned a věnují tomu svůj volný čas. Než opustím třídu, abych vítala děti v družině, ještě mi ti dva z fotky nadšeně sdělují, jak se navzájem inspirovali svými řešeními. Kde se to v dětech bere? Jistě hraje roli přirozená zvídavost. Soustředit se a nenechat se rozptýlit děním kolem se většina dětí učí. A kde se bere ta vnitřní motivace a nadšení? Existuje více "správných" odpovědí .Z toho dne si odnáším nejen radost z jejich nadšení, ale i znovupotvrzení, jak moc záleží na nás dospělých. Naše nadšení pro věc, pozornost, kterou dětem a úkolům věnujeme, laskavost a umění přijmout chybu jako přítele na cestě k poznání... to vše je strašně nakažlivé! Stejně nakažlivé jsou také protipóly! Mysleme na to! 

Každý den se snažíme využívat moderní techniku k učení.  

Běhací diktát na procvičení gramatiky je skvělou příležitostí k protažení a potrénování paměti. Stejně tak peer tutoring (děti se učí navzájem) je příležitostí k potrénování odůvodňování i laskavosti. 

Kdo si hraje, nezlobí! říká jedno přísloví. A jestli to platí? No samozřejmě! Již jsme měřili výšku, vzdálenost i rozměry věcí. Dnes jsme se s druháčky vrhli také na čas! A co myslíte, vědí, kolik má minuta sekund? Já se zeptala a ... vědí! Kdo nás neviděl, neví, že jsme byli na chodbě. Byli jsme jak myšky. To se to bádá!