23. týden_ Začínáme druhé pololetí!

V pondělí jsme se s chutí vrhli do dalšího pololetí se smělým plánem dokončit tímto týdnem práci hned ve dvou učebnicích, a to čtení v Živé abecedě a práci v prvním díle pracovní učebnice matematiky! Nadšení bylo tak velké, že jsme bádali a psali celé dopoledne, děti dokonce obětovaly i tělocvik!
Zopakovali jsme si hodiny, hledali jsme, kde je nejméně, posloupnost řešili barevně i rytmicky a učili se navzájem zápisu sčítání ... k tomu jsme stihli vytvářet další úkoly pro ostatní! Tak se nám postupně naše matematická nástěnka zaplňuje.
Ve středu jsme přivítali v otevřené hodině matematiky milé hosty, kteří přišli nahlédnout, jak bádáme. Zjistili jsme, že potřebujeme ještě trénovat, abychom se zbavili ostychu. Už víme, že chyba je náš přítel, a učíme se ji tak přijímat. Dalším důležitým úkolem je naučit se otevřít naše hlavy plné nápadů a podělit se o ně! Často totiž střežíme poklady a je velká škoda, že se o ně nepodělíme!
V tomto ohledu se odehrálo několik krásných momentů ve čtvrtek, kdy s námi dopoledne strávila naše dom-školačka Anežka se svým tatínkem. Zdráhání se zprvu pokračovalo, ale pak došlo k bádání, které nás tak pohltilo, že jsme zapomněli na přítomnost někoho dalšího! Vrátili jsme se totiž ke sčítacím trojúhelníkům a jedna chytrá hlavička přišla s nápadem odčítání! Děti vymyslely i kam umístit znaménko, které se prý pro odčítání používá, ale když jsme to ověřovali na kostkách a tričku, nevycházelo nám to .... Co tedy potřebujeme ještě pozměnit, aby to vyšlo? Ten nápad je ale brilantní! Dokonce jsme došli k poznání, že pokud mám tři děti a jedno jablko, které nechci dělit, chci dát každému dítěti jedno celé jablko, musím poslat dvě děti pryč! 😊

Při češtině jsme pilně četli, psali v písankách, diktovali na destičky (nejen Lucka ale i děti sobě navzájem), také jsme si při výtvarce vyzdobili znovu jedno písmenko. Zjistili jsme, jak krásné umíme vymyslet a vytvořit obrázky na téma písmenek, a přes počáteční nezdary jsme si poradili i s nalepením provázku, který nám zvýrazňuje písmenko! A přestože čteme zatím po jednotlivých slovech, na tabuli jsme vylovili a poskládali slova tak, že pokud jsme dokázali udržet v paměti již přečtená slova, vznikaly nám věty! Jupí! Těšíme se do čítanky!
Pátkem nás již provázela únava, a tak jsme si zahráli na úředníky a úřadovali jsme v našich lavicích a pracovních listech. Kdo chtěl, nabalil si na prázdniny práci (rozdělané úkoly, psaní i čtení). Je úžasné, že většina dětí má pracovní listy hotové, a je vidět posun!
Než jsme se vrhli na týdenní hodnocení, které nám přineslo důležité momenty, seznámili jsme se s hrou Sety. Vysvětlili jsme si podstatu a začali sety hledat, po té jsme diskutovali nad nalezenými a ověřovali, zda splňují podmínky či nikoli...
Nakonec jsme se nezvládli rozloučit se dvěma učebnicemi, ale nutno podotknout, že jsme se posunuli v jiných oblastech. Je fajn, že jsme mohli přijmout výzvy, které nám tento týden přišly, a využít je v náš další rozvoj. 😊